British English Български Čeština Français Deutsch (Du) Magyar Italiano 日本語 Lietuvių Polski Русский Српски Slovenčina Español (Tú) Türkçe Українська
Select language:

SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

<<

Zastava128

User avatar

Posts: 145

Joined: 26 Apr 2015, 21:55

Your CAR: I go on foot

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 19 times
Been thanked: 10 times

Post 17 Dec 2018, 22:06

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Hello.
Those are T.A. TAPs.



They are programmable.
There is the curve for a Ford 1.3 Rocam engine.

I don't think we can use it. They used a dinamometer for mapping. Who can use a dinamometer or a rolling road?
That's why I thought there must be maps stored when I saw a CD with car brands.

Now I don't think so.
Do you use standard spark plugs? They sell spark plugs for gas.
There are two sorts of conversion kit by TA Argentina, closed loop and open loop.
I couldn't understand the difference,then I saw some conversion kits on a BRC manual.
The open loop one is for cars with carburators.


It should be so, it's from BRC.

The closed loop one.


That kit is for injeceted petrol cars, CNG isn't injected, there's still the mixer.
Those are from BRC.
<<

Zastava128

User avatar

Posts: 145

Joined: 26 Apr 2015, 21:55

Your CAR: I go on foot

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 19 times
Been thanked: 10 times

Post 17 Dec 2018, 22:34

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.




I'd like to show you all a video.
https://www.youtube.com/watch?v=IGQVwxQlK2c
I don't know the truth about old TAPs, everybody tells somethind bad about them and then they show their products.
Probably the curves weren't always the same, they used to change according the cylinders numbers and car ignition systems.
"Korrekcia".
On CNG they uses the 12° curve.
I don't know who check them and how,I don't know anything about the car ignition system and the TAPs.
I found two ignition curves.
1100 rpm/9°,1500rpm/12°,2000rpm/12°,2500rpm/12°,3000rpm/9°,4000rpm/9°,5000rpm/6°,5700rpm/3°.
It looks a lot of adavnce at high rpm.
Another one.
800rpm/6°,1200rpm/12°,3500rpm/12°,then it decreases,5000rpm/0°.
Don't use them if you haven't got any skills in mapping.
Bye.
<<

Arman

User avatar

Posts: 462

Joined: 26 Nov 2016, 21:34

Location: Армения

Your CAR: ВАЗ 2107 1.5L

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 238 times
Been thanked: 63 times

Post 17 Dec 2018, 23:41

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Zastava128 wrote:


I am very sorry, but why do you write all this to me? I saw it all and read it.
If you want to post useful information, post it on the forum, and not in my topic.
In addition, there is a Russian section here, for English there is a corresponding section and it is difficult for me to communicate with you in English.
Please do not litter my topic.
I apologize again...
ВАЗ-2107-1.5L_SECU-3 Micro_60-2_холостая искра_Метан.
viewtopic.php?f=19&t=1057
<<

Михаил_60

User avatar

Posts: 64

Joined: 26 Nov 2018, 18:40

Your CAR: ВАЗ 21053

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 08 Jan 2019, 17:08

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Привет форумчане.
Для переключения карт бензин - газ в SECU 3 Micro можно использовать переключением вывода GAS_V.
При подаче +12 в работает карта на газу, а при отсутствии +12в на бензине.
По этому поводу вопрос.
Если вывод GAS_V на бензине , то что лучше :
1. или он должен висеть в воздухе;
2. или его лучше подключить к GND , т.е. на землю.
<<

STC

User avatar

Posts: 9151

Joined: 30 Apr 2013, 23:41

Location: Ukraine

Your CAR: AZLK 2140

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 1036 times
Been thanked: 2250 times

Post 08 Jan 2019, 17:25

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Если вывод GAS_V на бензине , то что лучше :
1. или он должен висеть в воздухе;
2. или его лучше подключить к GND , т.е. на землю.

Он внутри блока подтянут к земле резистором.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
<<

Arman

User avatar

Posts: 462

Joined: 26 Nov 2016, 21:34

Location: Армения

Your CAR: ВАЗ 2107 1.5L

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 238 times
Been thanked: 63 times

Post 08 Jan 2019, 19:25

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Михаил_60 wrote:Привет форумчане.
Для переключения карт бензин - газ в SECU 3 Micro можно использовать переключением вывода GAS_V.
При подаче +12 в работает карта на газу, а при отсутствии +12в на бензине.
По этому поводу вопрос.
Если вывод GAS_V на бензине , то что лучше :
1. или он должен висеть в воздухе;
2. или его лучше подключить к GND , т.е. на землю.

Ничего не надо делать, всё уже предусмотрено в блоке.
ВАЗ-2107-1.5L_SECU-3 Micro_60-2_холостая искра_Метан.
viewtopic.php?f=19&t=1057
<<

Михаил_60

User avatar

Posts: 64

Joined: 26 Nov 2018, 18:40

Your CAR: ВАЗ 21053

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 08 Jan 2019, 20:04

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Arman wrote:
Михаил_60 wrote:Привет форумчане.
Для переключения карт бензин - газ в SECU 3 Micro можно использовать переключением вывода GAS_V.
При подаче +12 в работает карта на газу, а при отсутствии +12в на бензине.
По этому поводу вопрос.
Если вывод GAS_V на бензине , то что лучше :
1. или он должен висеть в воздухе;
2. или его лучше подключить к GND , т.е. на землю.

Ничего не надо делать, всё уже предусмотрено в блоке.

Хорошо, всё понял.
<<

Arman

User avatar

Posts: 462

Joined: 26 Nov 2016, 21:34

Location: Армения

Your CAR: ВАЗ 2107 1.5L

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 238 times
Been thanked: 63 times

Post 30 May 2019, 23:48

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Закончил сборку блока SECU-FAN-PWM.
В блок интегрировано автомобильное 5-и контактное реле для подстраховки, если блок по какой либо причине не сработает то вентилятор включится от штатного датчика на радиаторе. Подключается всё в штатный разъём вентилятора без какой либо переделки проводки. При необходимости легко восстанавливается штатная система. Корпус сделан из прямоугольной трубы 60х40.
Погонял в гараже, работает замечательно.

PS. Ранее в SECU3 Micro был допаян выход ECF viewtopic.php?f=19&t=1057&start=10#p44517
Attachments
Подключение в штатный разъём.
Подключение страховочного реле.
Last edited by Arman on 31 May 2019, 11:10, edited 1 time in total.
ВАЗ-2107-1.5L_SECU-3 Micro_60-2_холостая искра_Метан.
viewtopic.php?f=19&t=1057
<<

shudumar

User avatar

Posts: 142

Joined: 22 Feb 2019, 16:13

Your CAR: ВАЗ 2107

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 31 May 2019, 05:42

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Arman wrote:Закончил сборку блока SECU-FAN-PWM.
В блок интегрировано автомобильное 5-и контактное реле для подстраховки, если блок по какой либо причине не сработает то вентилятор включится от штатного датчика на радиаторе. Подключается всё в штатный разъём вентилятора без какой либо переделки проводки. При необходимости легко восстанавливается штатная система. Корпус сделан из прямоугольной трубы 60х40.
Погонял в гараже, работает замечательно.

PS. Ранее в SECU3 Micro был допаян выход ECF viewtopic.php?f=19&t=1057&start=10#p44517

Что обозначено кружком и буквой В? Я так понимаю это вентилятор? Где находится 4-х контактный разъём на машине? На принципиальной схеме машины какой разъём?
Last edited by shudumar on 31 May 2019, 05:51, edited 1 time in total.
<<

shudumar

User avatar

Posts: 142

Joined: 22 Feb 2019, 16:13

Your CAR: ВАЗ 2107

SECU version: official SECU-3 Micro


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 31 May 2019, 05:49

Re: SECU3 Micro на ВАЗ-2107, Карб.+Метан.

Arman wrote:Допаял в Secu3 Micro выход ECF.
Для начала управление реле вентилятора охлаждения двигателя, в дальнейшем SECU-FAN-PWM.
Блок SECU-FAN-PWM в процессе сборки.

На плате +VS это на +12В подключение ?
PreviousNext

Return to ВАЗ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.