American English British English Български Čeština Français Deutsch (Du) Magyar Italiano 日本語 Lietuvių Polski Српски Slovenčina Español (Tú) Türkçe Українська
Select language:

Renault 19 C2J 790 карб

<<

avric

User avatar

Posts: 2

Joined: 02 Oct 2014, 00:44

Your CAR: Renault 19 C2J карб

SECU version: official SECU-3T


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 02 Oct 2014, 04:13

Renault 19 C2J 790 карб

Где взять карты? Один ЭБУ на две машины с одинаковыми движками. Помогите оживить вторую.
На входе ЭБУ - ДПКВ и трубка от впускного. Катушка одна, искру раздаёт бегунок.
ЭБУ RENIX RE 025.
<<

avric

User avatar

Posts: 2

Joined: 02 Oct 2014, 00:44

Your CAR: Renault 19 C2J карб

SECU version: official SECU-3T


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 02 Oct 2014, 22:33

Re: Renault 19 C2J 790 карб

А в багажнике лежит третий такой же двиг. Без ЭБУ.
<<

STC

User avatar

Posts: 6625

Joined: 30 Apr 2013, 23:41

Location: Ukraine

Your CAR: AZLK 2140

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 822 times
Been thanked: 1334 times

Post 02 Oct 2014, 23:00

Re: Renault 19 C2J 790 карб

На рабочем движке подключить стробоскоп, нарисовать метки на шкиве.
И измерить УОЗ на минимальной нагрузке при разных оборотах, через каждые 500 об.
Это будет первый расход.
Потом снять шланг с ДАД и также записать УОЗ на разных оборотах.
Это будет 16 й расход.
Потом нажать построить поверхность используя 1й и 16расход.

Это будет точка отсчёта. Потом покататься и по запоминать при каких расходах и оборотах провалы и подправить в этих местах УОЗ.

Ещё можно поискать в документации на мотор сваны бумажных графиков УОЗ. Выкладывай если найдешь порогу перевести в формат секу.

Или найти прошивку от этого ЭБУ и программу для тюнинга, может кто то занимался тюнингом таких ЭБУ.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
<<

Sergei

User avatar

Posts: 1

Joined: 24 Oct 2014, 16:20

Your CAR: renault 11

SECU version: official SECU-3T


Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Post 24 Oct 2014, 16:46

Re: Renault 19 C2J 790 карб

Подскажите пожалуйста. У меня renault 11 turbo 1.4, карбюратор, маховик с 38 зубов 2 двойных и 2 пробела или правильно 19, двойной, пробел и 19, двойной, пробел. Хотелось бы установить secu-3? Подскажите подойдётли secu-3, чтоб не переделывать под шкив?
<<

STC

User avatar

Posts: 6625

Joined: 30 Apr 2013, 23:41

Location: Ukraine

Your CAR: AZLK 2140

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 822 times
Been thanked: 1334 times

Post 24 Oct 2014, 16:50

Re: Renault 19 C2J 790 карб

Такой способ синхронизации не поддерживается в прошивке. Если нет возможности поставить шкив, то можно засинхронизироваться от ДХ трамблера, если конечно он у вас есть.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
<<

Zastava128

User avatar

Posts: 34

Joined: 26 Apr 2015, 21:55

Your CAR: I go on foot

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Post 18 Mar 2017, 03:56

Re: Renault 19 C2J 790 карб

Hello.
Just an idea.
Bye.
Attachments
<<

Zastava128

User avatar

Posts: 34

Joined: 26 Apr 2015, 21:55

Your CAR: I go on foot

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Post 18 Mar 2017, 21:14

Re: Renault 19 C2J 790 карб

Hello.
I was looking for a trigger wheel for C1J engines.
I could find no trigger wheel but the socalled 44-2-2 Renix.
It's on the flywheel.
Old carburated Renaults use an ignitioin ecu with that trigger wheel or use a mechanical distributor with breaker points.
No crank pulley with trigger wheel by the factory.
No breakerless distributor by the factory.
I saw home made trigger wheels on the pulley or home made breakerless distributors using Ford,VW,Skoda brekerless distributors as donors.
The only flywheel I saw using a 60-2 trigger wheel is from Dacia Nova, it fits a Bosch Motronic injection.
The manual of old Renix ignition is easy to find, there are two or three values for every ignition curve if you need for mapping.
There are some ecus for 1.4 turbo used on R 9, R 11 and Super5.
Some of them use a know sensor too.
The ecu for racing is RE037 if I'm not wrong.
Is there a R 19 with a RE025 from the factoy?
It's strange for me because it was used on older cars equipped with C2J engines.
I found the same car in Tunisia.
Does somebody know something about that car?
I don't know if it's 100% original,it's called "Europa".
I think it's a car made in Turkey.
What about your R 19?
Thank you.
Bye.


<<

Zastava128

User avatar

Posts: 34

Joined: 26 Apr 2015, 21:55

Your CAR: I go on foot

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Post 19 Mar 2017, 04:12

Re: Renault 19 C2J 790 карб

Hello.
If you want to safe the originality of your cars you can buy a spare pulley,add the trigger wheel and balance it if you want.
The pulley is easy to find.





I think it's the same for Super5 and 19.
The flywheel swap takes too much work and it's difficult to find .
That's just to show it.







I remember to have read that somebody uses RE232 on super5 turbo,it's from 1.7 N/A, maybe it's an urban legend.
The reason would be that the advance is so good that they prefer to run under less boost pressure.
I think that you can do better using Secu-3 and a knok sensor.
Timing advance of the RE025:
7°-9° at 750 rpm
15°-23° at 1750 rpm
24°-30° at 4050 rpm
I think thoose values are with vacuum disconnected.
With vacuum connected and a value of 300mb add 7° at 4550 +/- 100 rpm.
That's what I found for turbo.





Here you can find other values for ignition advances.

http://massaliaracing.free.fr/aei.pdf

Bye.

Return to Renault

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.