V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post Reply
User avatar
Fedot
Posts: 212
Joined: 11 Feb 2018, 04:26
Your CAR: dgetа ХRS7
SECU version: official SECU-3i
Has thanked: 135 times
Been thanked: 19 times

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by Fedot »

kommando wrote:I have just bought a 60 degree V twin engine, it will need an ECU for ignition and fuel injection so would like to use Secu 3 for this engine.
For a long time you will have to wait :roll:
User avatar
STC
Posts: 13843
Joined: 30 Apr 2013, 23:41
Your CAR: AZLK 2140
SECU version: DIY SECU-3
Location: North Korea
Has thanked: 2160 times
Been thanked: 4335 times
Contact:

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by STC »

kommando wrote:I have just bought a 60 degree V twin engine, it will need an ECU for ignition and fuel injection so would like to use Secu 3 for this engine.
Current firmware doesn't support odd-fire engines. Support of V-twins will be in the future.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
kommando
Posts: 46
Joined: 03 Sep 2016, 19:58
Your CAR: Norton Commando
SECU version: official SECU-3T
Has thanked: 25 times
Been thanked: 15 times

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by kommando »

This is a long term project, one of many and too little time ;) , so as long as it's still in your plans that is enough for me, once I have all the info on this current engine I will post the details on the English portion of the forum so as not to clutter the Russian side. It has its own sensors on the cam and the crank as in its proper home it ran with ECU and EFI, but I am putting it in a new home ;)
User avatar
STC
Posts: 13843
Joined: 30 Apr 2013, 23:41
Your CAR: AZLK 2140
SECU version: DIY SECU-3
Location: North Korea
Has thanked: 2160 times
Been thanked: 4335 times
Contact:

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by STC »

You are welcome in both Russian and English sections of the forum, but, yes, English posts are better to be in the English section ;)
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
User avatar
Fedot
Posts: 212
Joined: 11 Feb 2018, 04:26
Your CAR: dgetа ХRS7
SECU version: official SECU-3i
Has thanked: 135 times
Been thanked: 19 times

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by Fedot »

Kommando, Stay on the wave of SECU-3, this is a very good project ;)
Юрий 47
Posts: 27
Joined: 11 Jan 2015, 10:41
Your CAR: Хожу пешком
SECU version: official SECU-3T
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by Юрий 47 »

Всем привет!!!!Подскажите,появилась прошивка для v-образных моторов?
User avatar
STC
Posts: 13843
Joined: 30 Apr 2013, 23:41
Your CAR: AZLK 2140
SECU version: DIY SECU-3
Location: North Korea
Has thanked: 2160 times
Been thanked: 4335 times
Contact:

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by STC »

Пока не появилась. Я работаю над этим.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
MayanMan
Posts: 4
Joined: 08 Sep 2020, 15:08
Your CAR: XVS1100/VN1500/FLHTC
SECU version: DIY SECU-3

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by MayanMan »

Здравствуйте, чтобы не плодить новых тем задам вопрос здесь.
У меня мастерская по ремонту и обслуживанию мотоциклов, в последнее время стали появляться запросы на "тюнинг" харлеев (45гр). По понятным причинам из-за текущего курса везти Power Commander готовы не все, и мне он не особо нравится из-за жесткой привязке к родным мозгам.
Так же сам являюсь счастливым обладателем XVS1100 (75гр) и VN1500 (60гр). В планах отказаться от штатных мозгов и установка инжектора.
Собственно сам вопрос:
Какие сейчас есть решения ECU, если принять что устанавливается ДПКВ со шкивом любой необходимой конфигурации?
User avatar
STC
Posts: 13843
Joined: 30 Apr 2013, 23:41
Your CAR: AZLK 2140
SECU version: DIY SECU-3
Location: North Korea
Has thanked: 2160 times
Been thanked: 4335 times
Contact:

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by STC »

Прошивок пока нет под v-twin.
Эти двигатели в основной своей массе карбюраторные или нужна еще инжекторная функциональность?
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
кумыч
Posts: 1038
Joined: 27 Oct 2013, 00:51
Your CAR: Мотоциклы
SECU version: official SECU-3T
Location: Київ
Has thanked: 104 times
Been thanked: 269 times

Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный

Post by кумыч »

MayanMan wrote: 08 Sep 2020, 15:18
Собственно сам вопрос:
Какие сейчас есть решения ECU, если принять что устанавливается ДПКВ со шкивом любой необходимой конфигурации?
для харлеев power vision, а не командер. вижн - позволяет шить родные мозги. постоянное подключение - не требуется. для всего остального - из доступного и малогабаритного - microsquirt2
Husqvarna 610. SECU-3T
Post Reply

Return to “Мото”