For a long time you will have to waitkommando wrote:I have just bought a 60 degree V twin engine, it will need an ECU for ignition and fuel injection so would like to use Secu 3 for this engine.
V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
- Fedot
- Posts: 212
- Joined: 11 Feb 2018, 04:26
- Your CAR: dgetа ХRS7
- SECU version: official SECU-3i
- Has thanked: 135 times
- Been thanked: 19 times
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
- STC
- Posts: 13843
- Joined: 30 Apr 2013, 23:41
- Your CAR: AZLK 2140
- SECU version: DIY SECU-3
- Location: North Korea
- Has thanked: 2160 times
- Been thanked: 4335 times
- Contact:
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
Current firmware doesn't support odd-fire engines. Support of V-twins will be in the future.kommando wrote:I have just bought a 60 degree V twin engine, it will need an ECU for ignition and fuel injection so would like to use Secu 3 for this engine.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
-
- Posts: 46
- Joined: 03 Sep 2016, 19:58
- Your CAR: Norton Commando
- SECU version: official SECU-3T
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 15 times
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
This is a long term project, one of many and too little time , so as long as it's still in your plans that is enough for me, once I have all the info on this current engine I will post the details on the English portion of the forum so as not to clutter the Russian side. It has its own sensors on the cam and the crank as in its proper home it ran with ECU and EFI, but I am putting it in a new home
- STC
- Posts: 13843
- Joined: 30 Apr 2013, 23:41
- Your CAR: AZLK 2140
- SECU version: DIY SECU-3
- Location: North Korea
- Has thanked: 2160 times
- Been thanked: 4335 times
- Contact:
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
You are welcome in both Russian and English sections of the forum, but, yes, English posts are better to be in the English section
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
- STC
- Posts: 13843
- Joined: 30 Apr 2013, 23:41
- Your CAR: AZLK 2140
- SECU version: DIY SECU-3
- Location: North Korea
- Has thanked: 2160 times
- Been thanked: 4335 times
- Contact:
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
Пока не появилась. Я работаю над этим.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
-
- Posts: 4
- Joined: 08 Sep 2020, 15:08
- Your CAR: XVS1100/VN1500/FLHTC
- SECU version: DIY SECU-3
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
Здравствуйте, чтобы не плодить новых тем задам вопрос здесь.
У меня мастерская по ремонту и обслуживанию мотоциклов, в последнее время стали появляться запросы на "тюнинг" харлеев (45гр). По понятным причинам из-за текущего курса везти Power Commander готовы не все, и мне он не особо нравится из-за жесткой привязке к родным мозгам.
Так же сам являюсь счастливым обладателем XVS1100 (75гр) и VN1500 (60гр). В планах отказаться от штатных мозгов и установка инжектора.
Собственно сам вопрос:
Какие сейчас есть решения ECU, если принять что устанавливается ДПКВ со шкивом любой необходимой конфигурации?
У меня мастерская по ремонту и обслуживанию мотоциклов, в последнее время стали появляться запросы на "тюнинг" харлеев (45гр). По понятным причинам из-за текущего курса везти Power Commander готовы не все, и мне он не особо нравится из-за жесткой привязке к родным мозгам.
Так же сам являюсь счастливым обладателем XVS1100 (75гр) и VN1500 (60гр). В планах отказаться от штатных мозгов и установка инжектора.
Собственно сам вопрос:
Какие сейчас есть решения ECU, если принять что устанавливается ДПКВ со шкивом любой необходимой конфигурации?
- STC
- Posts: 13843
- Joined: 30 Apr 2013, 23:41
- Your CAR: AZLK 2140
- SECU version: DIY SECU-3
- Location: North Korea
- Has thanked: 2160 times
- Been thanked: 4335 times
- Contact:
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
Прошивок пока нет под v-twin.
Эти двигатели в основной своей массе карбюраторные или нужна еще инжекторная функциональность?
Эти двигатели в основной своей массе карбюраторные или нужна еще инжекторная функциональность?
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
-
- Posts: 1038
- Joined: 27 Oct 2013, 00:51
- Your CAR: Мотоциклы
- SECU version: official SECU-3T
- Location: Київ
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 269 times
Re: V-twin двухцилиндровый с развалом 90º четырехтактный
для харлеев power vision, а не командер. вижн - позволяет шить родные мозги. постоянное подключение - не требуется. для всего остального - из доступного и малогабаритного - microsquirt2
Husqvarna 610. SECU-3T