American English British English Български Čeština Français Deutsch (Du) Magyar Italiano 日本語 Lietuvių Polski Српски Slovenčina Español (Tú) Türkçe Українська
Select language:

Управление изменением фаз газораспределения (VVT, VCT etc)

<<

STC

User avatar

Posts: 6547

Joined: 30 Apr 2013, 23:41

Location: Ukraine

Your CAR: AZLK 2140

SECU version: DIY SECU-3


Has thanked: 802 times
Been thanked: 1318 times

Post 19 Mar 2014, 14:28

Управление изменением фаз газораспределения (VVT, VCT etc)

Некоторые пользователи интересуются установкой SECU-3 на двигатель Alfa Romeo TwinSpark с VVT. Имеется 12В вход для регилирования VVT.
VVT рашифровывается как Variable Valve Timing. Еще встречается понятие VCT (Variable Cam Timing).
Система Alfa Romeo в TwinSpark регулирует только фазу открытия впускных клапанов (variable inlet camshaft). Длительность открытия клапанов не регулируется.
Будет интересно услышать мнения людей, которые с этим сталкивались. Можно добавить в прошивку возможность управления VVT. Если я понимаю правильно, то самый простой способоб управления это включать VVT после 2000-3000 мин-1 и отключать на ХХ.

Alfa Romeo's variator is a cylindrical chamber that contains a pressure chamber and piston along with helical splines. Engine oil pressure, moves the internal piston which rotates slightly due to the helical splines and advances the inlet valve timing by 25 degrees. Oil flow to the variator is controlled by a solenoid valve. When engine speed reaches a certain speed, normally 1500-2000 rpm in the Twin Spark application, the solenoid energises, causing pressurised oil to be directed through the inlet camshaft into the variator. The inlet camshaft position is advanced 25 degrees, thus increasing valve overlap. It remains in this advanced state until about 5000 rpm when the solenoid switches off, and the variator piston returns the valve timing to its natural state. The variable timing increases the engine's mid-range flexibility and reduces emissions. Exact changeover points depend on version. It is notable that this relatively early system only has two settings: unchanged and fully advanced.
Author of the SECU-3™ project http://SECU-3.org. An open source engine control unit / Ignition control system, (C) 2007.
Клуб проекта в Facebook https://www.facebook.com/groups/secu3club
Клуб проекта ВКонтакте https://vk.com/secu3club (вступаем!)
<<

кумыч

User avatar

Posts: 606

Joined: 27 Oct 2013, 00:51

Location: Киев

Your CAR: Мотоциклы

SECU version: official SECU-3T


Has thanked: 26 times
Been thanked: 178 times

Post 21 Mar 2014, 00:01

Re: Управление изменением фаз газораспределения (VVT, VCT et

самый простой - это по порогу оборотов включать или выключать соленоид. у хонды VTEC включается приблизительно на 4000-5000 оборотах.

т.е. принцип как у клапана ЭПХХ. обороты срабатывания плюс небольшой гистерезис. оборотов в триста.

что до описания по альфаромео - то тут чуть сложнее, управляющий клапан включается на 1500-2000 и выключается на 5000. ну и опять же, гистерезис на каждый порог думаю надо, дабы клапан не дергало много.
Husqvarna 610. SECU-3T

Return to Прошивки

Who is online

Users browsing this forum: Faza_888 and 4 guests

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.